ההיסטוריה של מדרסים אורטופדיים – פיט סטפ פרו

שתף כתבה:

ההיסטוריה של מדרסים אורטופדיים – פיט סטפ פרו

 מדרסים אורטופדיים בראי הזמן

כולנו רוצים שיהיה לנו נוח. זהו צורך טבעי. מדרסים אורטופדיים הומצאו בדיוק כדי לתת מענה לחוסר נוחות בהליכה, לכאב ולסבל מיותרים. הנעליים הראשונות בהיסטוריה היו לא יותר מחתיכות עור שעטפו את כף הרגל והגנו עליה במעט מהקור בחורף ומהקוצים בקיץ, ועד שנת 1800 לא היה כלל הבדל בין נעל ימין לנעל שמאל! צוות מכון Fit Step Pro, רשת המכונים האורטופדים המובילה בישראל, מספר על ההיסטוריה של המדרסים.

הולדת הרעיון

את הרעיון למדרסים הגה בעל פונדק שפגש הרבה מאוד לקוחות שהתלוננו על כאבי הרגליים כתוצאה מההליכה הממושכת בדרכים. המדרסים הראשונים היו כריות לבד קטנות שהוכנסו לתוך הנעל וריככו את הדריכה, ובקושי ניתן לקרוא להם מדרסים. את הכריות הכין בעל הפונדק משיערות של פרות, עיזים ו כו', שנאספו מהרפתות והדירים.

תמיכת הקשת

את תמיכת הקשת, שהיא הבסיס לכל מדרסים אורטופדיים, פיתחו סנדלרים, שהכניסו שינויים במבנה הנעליים והשתמשו בחומרים שונים כדי לתמוך בקשת כף הרגל. תומך הקשת הראשון הורכב משכבות של עור שהודבקו יחד, ולאחר מכן שוייפו ועוצבו על פי מבנה כף הרגל. למי שסבל מכאבים בכפות הרגליים, המדרסים החדשים בהחלט הוסיפו נוחות והקלה, אך השימוש בהם היה מסורבל וקשת התמיכה הייתה כבדה וקשה, בשל חומר הגלם ממנו הייתה עשויה – העור.

תרומת הקדמה הטכנולוגית למדרסים אורטופדיים

המצאת החשמל, בתחילת המאה ה- 20, והמהפיכה הטכנולוגית שבאה בעקבותיה, הפכו את חיתוך העור וליטושו לפשוטים יותר ומדויקים יותר, ואת המדרסים לנוחים יותר. בתחילת שנות ה- 60 של המאה ה-20 הוכנסו לשימוש חומרים תרמופלסטיים קלים וחזקים, שאפשרו לייצר מדרסים דקים ועמידים, שניתן להתאימם לסוגי נעליים שונות.

המדרסים האורטופדיים

המדרסים הראשונים שניתן היה לקרוא להם מדרסים אורטופדיים נולדו בעקבות מהפך מחשבתי של ממש – במקום להכין את המדרס על פי אימום המותאם לנעל, הוכן אימום של כך הרגל, ולפיו הוכן המדרס. עקרון המדרסים האורטופדיים המותאמים לכף הרגל נשמר מאז ועד היום. החומרים החדישים והטכנולוגיה המתקדמת מאפשרים להכין מדרסים בהתאמה אישית לכל כף רגל, ברמת דיוק גבוהה, ובכך להשיג שיפור ניכר אצל כל הסובלים מכאבים בכפות הרגליים, בגב, בברכיים ועוד.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ