טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

שתף כתבה:

מה זה דורבן ברגל?

דורבן בכף הרגל הוא היטל גרמי שצומח מעצם העקב או מעצמות אחרות בכף הרגל. זה יכול להיות כואב ביותר ויכול להשפיע על היכולת של האדם לבצע פעולות יומיומיות. במאמר זה נבדוק מה גורם לדורבן ברגל, כיצד לאבחן אותו ואילו אפשרויות טיפול קיימות.

גורמים לדורבן בכף

הרגל דורבן בכף הרגל נגרמים מבלאי בעצמות בכפות הרגליים עקב לחץ מוגזם על עצם העקב. עם הזמן, הרצועות והשרירים בכפות הרגליים נחלשים וגורמים לדלקת ברקמת החיבור סביב העצמות. כתוצאה מכך נוצרים משקעי סידן בנקודה שבה מופעל עומס נוסף משני צידי העצם, וכתוצאה מכך גידול גרמי נוסף הנקרא דורבן בעקב. הסיבות השכיחות כוללות פציעות שימוש יתר, בחירת הנעלה לקויה וכפות רגליים שטוחות (כלומר, קשת שאינה מצליחה לתמוך במשקל שלך).

אבחון דורבן ברגל

אם אתה חושד שאולי יש לך דורבן ברגל, חשוב להתייעץ עם הרופא או הפודיאטר שלך לאבחון מקצועי. חלק מהתסמינים הנפוצים שיש לשים לב אליהם כוללים כאב במהלך הליכה או ריצה, תחושת בליטות מתחת לעור ליד עצם העקב או אדמומיות באזור העקב. הרופא שלך כנראה יבצע בדיקת רנטגן כדי לאשר אם יש לך דורבן ברגל או לא.

אפשרויות טיפול

לאחר שאובחנו עם דורבן ברגל, ישנן מספר אפשרויות טיפול זמינות בהתאם לחומרתו ולמיקומו. תרופות שמרניות כגון מנוחה, עיסוי קרח יכולים לעזור להפחית דלקת ולהקל על אי הנוחות הקשורה אליה. אפשרויות כירורגיות למקרים חמורים יותר כרוכות בביצוע חתכים קטנים בשני צידי עצם העקב כדי להסיר משקעי סידן שעלולים לגרום לאי נוחות. בנוסף, רכישת נעליים אורטופדיות מבית Fitsteppro Orthopedic Shop היא גם אופציה מכיוון שהן מספקות ריפוד נוסף ותמיכה לקשת המסייעת להפחית כל עומס נוסף על כפות הרגליים תוך מתן הקלה בכאבים הנגרמים על ידי דורבן בכף הרגל.

מתי לפנות לרופא

חשוב לציין שאם נראה שתרופות ביתיות אינן מספקות הקלה מתמשכת בכאבים הקשורים לדורבן ברגל, מומלץ מאוד לפנות לייעוץ רפואי מרופא פודיאטר. הם יוכלו להעריך אם יש צורך בניתוח וכן לספק טיפולים אלטרנטיביים המבוססים על הצרכים האישיים שלך.

חלופות לניתוח/טיפול

בהתאם לחומרתו, ייתכן שתבחר שלא ללכת במסלול הניתוח אך עדיין להמשיך לטפל בו באמצעות שיטות לא פולשניות כגון לבישת אורתוטיקה מותאמת אישית (מכשירים התומכים בחלקים ספציפיים של כפות הרגליים), תרגילי מתיחה שמטרתם לחזק שרירים סביב המפרקים הפגועים או שימוש בסמכים טיפוליים שמטרתם להפחית את הלחץ המופעל על העקבים תוך מתן יציבות משופרת בהליכה/ריצה. חלופות אחרות כגון דיקור, פיזיותרפיה, זריקות סטרואידים עשויות לסייע בהקלה על כאבים הקשורים לעקבים למרות שיעילותם משתנה מאוד בהתאם לנסיבות האישיות.

מספר אפשרויות לטיפול טבעי לסובלים מדורבן ברגל

אחת האפשרויות הפופולריות היא להפחית דלקת ואי נוחות באמצעות טיפול בקרח. זה כרוך בנטילת שקית קרח והנחתה על האזור הפגוע למשך 15-20 דקות מספר פעמים ביום. הקור יפחית כאב, נפיחות ורגישות. עיסוי האזור יכול גם לעזור להקל על כאב ואי נוחות.

בנוסף לטיפול בקרח, תרגילי מתיחה יכולים להיות מועילים בחיזוק השרירים סביב המפרקים הפגועים, הפחתת לחץ על עצם העקב ומתן יציבות רבה יותר בזמן הליכה או ריצה. ביצוע מתיחות באופן קבוע יכול לעזור להפחית את הדלקת ולשפר את טווח התנועה שלך. דוגמאות למתיחות כוללות מתיחת שוק, מתיחת גיד אכילס, הרמת עקב וקשת וכו'.

שימוש באורתוטיקה (מכשירים התומכים בחלקים ספציפיים של כפות הרגליים) מסייע בבלימת זעזועים תוך מתן ריפוד כנגד משטחי קרקע קשים הגורמים ללחץ על כפות הרגליים לאורך זמן. בחירת נעליים איכותיות חשובה גם מכיוון שהן מספקות תמיכה לקשתות אשר מפחיתה את העומס המופעל עליהן בעת ​​הליכה או ריצה.

דיקור הוא גישה טבעית נוספת המשתמשת במחטים המוכנסות לנקודות ספציפיות בגוף (במקרה זה; ליד האזור הפגוע) על מנת לשחרר מסלולי אנרגיה המקלים על מתח השרירים ומפחיתים כאבים הקשורים לדורבן בכף הרגל. פיזיותרפיה היא גם אפשרות טובה מכיוון שהיא משתמשת בטכניקות עיסוי מסוימות בשילוב עם תרגילים שנועדו לשחזר את הניידות המפרק, להגביר את הגמישות, הכוח, האיזון והקואורדינציה. למרות שהיעילות שלהם משתנה מאוד בהתאם לנסיבות האישיות.

 

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ