מדרסים וכפות רגליים

שתף כתבה:

מדרסים וכפות רגליים

על כפות רגליים ומדרסים…

חשבתם פעם, איך את כל המשקל שלנו נושאות שתי כפות רגליים קטנות? כיצד הן מתמודדות כנגד משקל הגוף? כף הרגל נחשבת לאחת המערכות המתקדמות ביותר בגוף האדם, היא מונה 26 עצמות, על מנת לשאת את המשקל ולהתמודד עם עומס הלחצים המופעל עליה בכל רגע נתון בעת עמידה, הליכה או ריצה ובכל זאת, אנו מתייחסים אליה רק בזמן שבר או כאב.

כף הרגל מהווה מראה המשקפת את מצב הבריאות הכללי. מצבים שונים, כגון אסטמה, דלקת מפרקים, סוכרת, הפרעות עצבים ועוד עשויים להשתקף בכף הרגל ולהציג את הסימפטומים שלהם, לפיכך ע"י בדיקה רפלקסולוגית ניתן לאבחן סימנים ראשונים לבעיות רפואיות חמורות יותר.

מדוע אנו סובלים מכאבי רגליים

במהלך השנים חשופות כפות הרגליים לעומסים חריגים עקב נשיאת משקל הגוף במגוון מצבים. העלייה בגיל ובמשקל, בשילוב עם הנעלה לא נכונה, תגביר את הסבירות לכאבים ובנוסף, מגוון בעיות פתולוגיות כגון:

דורבן העקב – בליטה גרמית קטנה בעצם העקב (מעין קוץ בעצם), שנוצרת עקב עומס וחיכוך יתר באזור כף הרגל. הבליטה גורמת ליציבה לא נכונה בזמן הליכה ובעיקר לכאבים חדים בדריכה.

הלוקס וולגוס עצם בולטת כלפי פנים כף הרגל כאשר קצה הבוהן נמשך כלפי שאר האצבעות. שכיח מאוד באוכלוסייה ובעיקר אצל נשים. עלול לגרום דלקות, נפיחות וכאב.

פלטפוס – קשת שטוחה- מצב המוביל לקריסה של כף הרגל פנימה, המגבירה את העומס על כפות הרגליים.

אולפוס – קשת גבוהה  היוצרת עומסים בעקבים, בכריות ובגיד האכילס, מצב שיכול להוביל לדורבן העקב ולדלקת בחלק הקדמי של כף הרגל (מטטרסל) או גיד האכילס.

כף רגל סוכרתית – כף הרגל מפתחת ירידה בתחושה, עקב פגיעה נוירופתית (עצבית) ותופעות נוספות.

כאבי רגליים עקב נזק מצטבר (שין ספלינט) – טראומה מצטברת בגין אימון לקוי או עומס יתר שאינה נגרמת מנזק טראומתי חד פעמי אלא מאגירה איטית של נזק.

כאבי רגליים על רקע טראומתי – חבלה, נפילה או עומס יתר עלולים לגרום לנזק לרקמות הרגליים ולגרום למתיחה או קרע של אחת הרצועות, גידים, שרירים ומיניסקוסים, כל נזק כזה יחולל דלקת, כאב או מגבלה בתנועה.

למה מדרסים-  ולמי הם מתאימים

מדרסים מהווים פתרון למגוון רחב של בעיות בכף הרגל, הברכיים והגב לכן, נהוג להשתמש במדרסים בכלל האוכלוסייה למגוון רחב של פעילויות: עמידה ממושכת על הרגליים, פעילות ספורטיבית, מניעת התפתחות בעיות עתידיות והורדת עומסים מהשלד וכמובן, לנשים בהריון, לאלו שסובלים מכאבי רגליים, גב תחתון, דורבן העקב, פלטפוס, הלוקס וולגוס, פציעות ספורט, שברי מאמץ, רגליים סוכרתיות ועוד.

יתרונות המדרסים

פיזור עומסים שווה בין הרגליים למרות המבנה האסימטרי שלהן. בניית המדרסים בהתאמה אישית לכף הרגל הספציפית מחפה על הא-סימטריה שלה (הגבהת העקב, הרמת הקשת ועוד).

  • נתינת תמיכה במקומות המועדים לכף הרגל באופן ספציפי (למשל הלוקס וולגוס, איזון לחץ בגיד האכילס, פלטפוס ועוד) וע"י כך החזקת הרגל במנח הטוב ביותר בכל דריכה.
  • עזרה בריפוי בעיות אורטופדיות כגון: דורבן העקב, דלקות במטטרסל וכו' ובעיות עוריות כגון: יבלות חוזרות, עור קשה ועוד. בנוסף, שיפור זרימת הדם המסייע למניעה והפחתת ורידים.
  • בלימת זעזועים (שומר על כף הרגל מהיווצרות שברי מאמץ, שחיקת עצמות, עור קשה וכו').
  • מקסום ההתאמה בין הנעל לרגל וייחוד הנעל שתתאים באופן אישי לכף הרגל של כל אדם ואדם.

מדרסים מותאמים באופן אישי ומדויק לכף הרגל לפי הקימורים שלה והבליטות האופייניות לה.

  • הריון- מתן הקלה משמעותית בכאבי הרגליים הנובעים מהמשקל העודף, מניעה והקלה בורידים (דליות) הנפוצים במהלך ההריון, הפחתת העומס על הגב התחתון ובכך הקלה ניכרת בכאבי הגב.

ספורט- הקטנת הסיכוי לפציעות במהלך פעילות גופנית עקב אחיזת כף הרגל במנח האופטימאלי שלה ובלימת זעזועים בכל דריכה.

לסיכום: שמירה על בריאות השלד מתחילה בכפות הרגליים, התאמת נעליים מתאימות לפעילות יומיומית או ספורטיבית יחד עם מדרסים איכותיים מומלצת ע"י מיטב הרופאים.

במרכז האורטופדי תהליך התאמת המדרסים מורכב מבדיקה ע"י איש מקצוע מומחה בתחום הכוללת אבחון מדוקדק של כף הרגל, זיהוי נקודות תורפה או כאב (אם יש), התאמת סוג המדרסים למטופל ע"פ מצבו והעדפותיו, בחירת מידת קשיות/ רכות החומרים ועוד ולבסוף, הטבעת כף הרגל לצורך בניית מדרסים מושלמים ומדויק לכל אחד ואחת.

הכותב:עוז דניאל רפלקסולוג ספורט בכיר.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ