האם אתם זקוקים למדרסים או רפידות, ומה ההבדל בינהם

שתף כתבה:

האם אתם זקוקים למדרסים או רפידות, ומה ההבדל בינהם

 

הרגליים שלכם כואבות שוב? האם אתם תוהים אם רפידה פשוטה לנעליים  עשויה לעזור? יכול להיות. אבל תלוי מה הבעיה, יתכן שאתם צריכים מדרסים במקום.

רפידות לנעליים מול מדרסים לנעליים

  • מהן רפידות לנעליים

 

רפידות הן מוצר שניתן לקנות בכל חנות נעליים / רשתות הפארם, והן יכולות לספק ריפוד ותמיכה. הן עשויות מחומרים כמו ג'ל, פלסטיק או קצף. הרפידות נכנסות לתוך הנעליים, אבל הן לא מותאמים אישית לרגליים. הן יכולות לספק תמיכה או ריפוד נוסף מתחת לעקב, סביב בהונות, או עבור כל כף הרגל. הרפידות עשויות להפוך את הנעליים שלך לנוחות יותר אך אינן מיועדות לתקן בעיות ברגל. מטרתן העיקרית היא לשפר את האחיזה של הרגל, ולמנוע תזוזות של הרגל בתוך הנעל, כדי להקטין מצבים של נפילות.

רפידות אינן מיוצרות בהתאמה אישית, אלא לרב במפעל תעשייתי, ולכל היותר מותאמות למידות נעליים שונות, ולכף רגל של גבר או אישה (חלק מהרפידות, אפילו מגיעות במדית ONE SIZE אשר יש לחתוך על פי קווי המתאר המוטבעים על הרפידה). זהו חיסרון אך גם יתרון: אין שום צורך במדידה מיוחדת, כל מה שצריך לדעת זו מידת הנעל (ולפעמים גם את זה לא, כי כאמור, רפידות מסויימות אפשר לחתוך לכל מידה רצויה).

הרפידות היותר איכותיות / יקרות מכילות גם יכולת בלימת זעזועים, ניטרול ריח או אפילו עיסוי.

 

  • מהם מדרסים לנעליים

 

מדרסים הם שונים. מדובר באביזרים רפואיים שמכניסים לתוך הנעליים כדי לתקן בעיות ביומכניות בכף הרגל כגון בעיות הקשורות להליכה, עמידה או ריצה. הם יכולים גם לעזור עם כאבי כף הרגל הנגרמים על ידי מצבים רפואיים כגון סוכרת, כאבים בעקב הדורבן, דלקת פרקים ועוד קשת רחבה של בעיות אורטופדיות. הם עשויה אפילו לעזור לך להימנע מניתוח כדי לתקן פלטפוס.

יכולת בלימת הזעזועים של מדרסים לרב גבוהה מאלה של רפידות.

לפעמים, מדרסים נמכרים כמוצר מדף, אך לרב זה לא המצב, והם נבנים בהתאמה אישית עבור כל אחד. 

ובכל זאת, ייתכן שלא תצטרכו מדרסים. לפעמים, רפידות נעליים ללא מרשם תעבוד מצוין. 

אם אתם רוצים להיות בטוחים, התייעצו עם אורטופד.

 

  • עלויות – מדסים מול רפידות

 

רפידות הן מוצר זול. המחיר של רפידות נע בין עשרות שקלים בודדים לכמה מאות שקלים. המחיר משתנה לפי ארץ יצור, איכות החומרים, ולפעמים אותן רפידות נמכרות במחירים שונים בהבדלים של עשרות אחוזים.

מדרסים עולים יותר מרפידות. אבל כאשר אתם רוכשים מדרסים ממכון אורטופדי, אתם גם מקבלים הערכה רפואית של הבעיה ברגל שלך, התאמה  אישית, וחומרים באיכות גבוהה שיחזיקו מספר שנים. במקרים מסויימים, חברת הביטוח שלך או קופת החולים עשויה לעזור לכסות את העלות – בדוק זאת מולם.

 

  • החלטתי שאני צריך מדרסים. למה אפשר לצפות במכון האורטופדי?

 

במהלך פגישה, המומחה במכון ייקח תמונות תלת-ממדיות של כל כף רגל ויערוך בדיקה יסודית. זה עשוי לכלול צפייה בך הולך ובדיקה איך הרגליים, הקרסוליים, והירכיים שלך זזות.

אם אתה צריך מדרסים, האורטופד במכון האורטופדי יעשה מיפוי מדויק של הרגליים שלך. זה חשוב כדי לקבל את ההתאמה הנכונה. ברגע שהתבנית מוכנה, איש מקצוע יהפוך אותה למדרס נוקשה או רך.

 

  • סוגי מדרסים

 

מדרסים נוקשים, או "מדרסים פונקציונלים", עשויים מחומרים כמו פלסטיק או סיבי פחמן. הם הטובים ביותר עבור נעלי הליכה או נעלי ערב עם בהונות סגורות ועקבים נמוכים. סוג זה של מדרסים נועד להקל על כאבי כף הרגל, כמו גם כאב בירכיים ובגב התחתון שאתה עלול להרגיש אם הרגל שלך לא מתפקדת כמו שצריך.

מדרסים רכים,  עשויים מחומרי דחיסה רכים. הם מספקים ריפוד כדי להוריד את הלחץ מנקודות לא נוחות או כואבות מבעיות כגון דורבן או כיבים ברגל סוכרתית. 

ניתן גם לקבל מדרסים מיוחדים המיועדים לציוד ספורט כגון מגפי סקי ומגפי החלקה על הקרח.

 

  • למה לצפות בנעילה הראשונה

 

הן רפידות והן מדרסים מותאים אישית צריכים להתאים לקווי המתאר של הנעל שלך ולהרגיש בנוח. אם הרפידה או המדרס שפשפו את הרגל ולא היו נוחים בחנות, זה לא ישתפר בבית. מדרסים בהתאמה אישית, אשר עשויים לפי תבנית של הרגליים שלך צריכים להתאים די טוב. אם הם לא, ציינו זאת בפני המומחה כדי שיתאים לכם חדשים.

 

 

 

  • סיכום

 

בהרבה מקרים, רפידות לנעליים בהחלט יספקו את הצורך של רב האנשים בשיפור נוחות ההליכה, ובצירוף לעובדה שהן דיי זולות ולא מסובכות לרכישה – זאת השקעה דיי טובה. עם זאת, חשוב להבין שהרפידות לא מחליפות מדרסים, שזהו מוצר מקצועי בהרבה שמטרותו לתת מענה סצפיפי לאנשים עם בעיות אורטופדיות.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ