החשיבות של נעליים תומכות ומדרסים בגיל הזהב

שתף כתבה:

חשיבותם של מדרסים אורתופדיים

כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעי של גופנו, חלים שינויים פיזיולוגיים שונים המשפיעים על כפות הרגליים שלנו ועל יכולת התפקוד שלנו.

בין התסמינים הבולטים הם בריחת סידן והחלשות העצמות, שחיקת סחוסים, היחלשות שרירים, מחלות שונות המשפיעות על כלי הדם, סוכרת וכו׳. 

תסמינים אלו משפיעים רבות על איכות חייהם של הקשישים ועל אופן ויכולת ההתניידות שלהם בפרט.

אחד הדברים שיכול להקל ולשפר את אותם תסמינים הוא שימוש נכון של מדרסים ונעליים תומכות המותאמות באופן המדויק ביותר לרגל ולסוג הבעיה.

מניעת נפילות ופציעות 

אחת הבעיות הנפוצות של קשישים רבים היא נפיחות ברגליים המקשה עליהם במציאת נעליים מתאימות עבור רגליהם הנפוחות. נפיחות ברגליים נוצרת כתוצאה מבצקות, יבלות, מחלות כרוניות שונות כמו סכרת, ועוד.

פעמים רבות הקשישים מסתפקים בנעליים פתוחות ורחבות מספיק כדי שיצליחו להכניס לתוכן את רגליהם, אך נעליים לא יציבות שאינן תומכות יכולות להפוך לסכנה של ממש עבור אותם קשישים.

הנעליים חייבות להעניק את התמיכה והנוחות המירבית על מנת לאפשר לקשיש להתהלך בבטחה ולמנוע מרגלו להחליק החוצה או להתעקם, נפילות מהסוג הזה הן שכיחות ביותר ועלולות להסתיים בפציעות חמורות. 

שיפור איכות החיים וחזרה לפעילות

מדרסים נכונים יכולים להוות את ההבדל בין קשיש פעיל לבין קשיש שאינו מתפקד. פעמים רבות קשישים נכנעים לכאבי הרגליים ונמנעים מפעילויות שונות אותן הם היו עושים בעבר. מדרסים איכותיים המיועדים לפתרון והקלה של בעיות רגליים שונות יכולים לשפר את איכות חייהם של הסובלים באופן משמעותי ביותר, המדרסים בולמים זעזועים מיותרים ועוזרים לייצב את הגוף במהלך פעילות גופנית. קשישים שהחליפו את ההליכה ברכב קלנועית מצליחים לחזור לפעילות גופנית מתונה התורמת רבות לבריאות שלהם. לפי המלצת מומחה הקלנועיות אלמוג קינן ניתן גם למצוא קלנועית יד 2 במצב טוב ובמחירים אטרקטיביים.

פגיעה בכפות הרגליים

נעליים תומכות ומדרסים הם לא רק פתרון עבור בעיות רגליים קיימות. שימוש מוקדם בנעליים תומכות יכול למנוע את הופעתם של תופעות רבות המתרחשות לקראת גיל הזהב. אחת התופעות הנפוצות המתרחשות לרוב בגילאים מבוגרים היא דורבן העקב, מדובר בדלקת ברצועה הפנימית של כף הרגל הגורמת לכאבים עזים במיוחד. מלבד סיבות כמו עומס יתר על כפות רגליים, עודף משקל, פלטפוס, החלשות שרירים גם שימוש בנעליים לא איכותיות שאינן מעניקות תמיכה מספקת ופיזור נכון של העומס על פני כף הרגל עלול לגרום להתפתחות דורבן העקב. ככל שהבעיה מאובחנת בגיל מבוגר יותר כך הטיפול בה הופך להיות קשה ומסובך יותר, לכן מומלץ מאוד לנעול נעליים תומכות ומדרסים המותאמים לכפות הרגליים על מנת להקדים תרופה למכה.

שינויים במבנה כף הרגל

פעמים רבות אנשים מבוגרים מרגישים כי חל שינוי של ממש במבנה כף הרגל שלהם, מבחינה פיזית הם אינם מסוגלים לנעול את נעליהם הקודמות. לא תמיד השינוי במבנה כף הרגל הוא הגורם לשינוי בסוג הנעליים ושימוש במדרסים, אלא שימוש בנעליים צרות וחוסר שימוש במדרסים עלול להיות הגורם לשינויים פיזיים בכפות הרגליים.

מספר מצבים המשפיעים על מבנה כף הרגל ודורשים שימוש במדרסים ונעליים תומכות:

 עצם בולטת – מצב בו האצבע הגדולה בולטת החוצה, וגורמת לרוב כאבים ולעור אדום ומגורה. מקורה לרוב בנעילת נעליים צרות או בשל מבנה גנטי. 

כאב בכריות כף הרגל (metatarsalgia) – מצב זה עשוי לנבוע מסיבות שונות, כדוגמת דלקת מפרקי חיבור הבהונות, יבלות, לחץ על עצמות כף הרגל או קרע של רצועה. הטיפול בכאב משתנה בהתאם לאבחון הגורם לבעיה, ובמקרים רבים יכלול שימוש במדרסים.

בליטת עצם הבוהן – זוהי בעיה בבוהן הגדולה הנוצרת כתוצאה מבליטה של העצם במרכזה, מה שמלווה בכאבים, נקעים והיתפסויות. 

אצבע פטיש – מצב בו האצבעות הקטנות בכף הרגל כפופות ומעוותות, מה שגורם עם הזמן לכאבים ויבלות. תופעה זו נגרמת בדרך כלל בשל נעליים צרות, או בעיה בשרירים של כף הרגל. 

 

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ