הקשר בין בעיות בכפות הרגליים למחלות רפואיות

שתף כתבה:

יבלות, כיבים, שלפוחיות, נעילה של נעליים צרות או רחבות מדי, פטריות. כפות הרגליים שלנו חשופות לזיהומים שונים, פציעות, שחיקה יומיומית ומגיבות בהתאם. גירוד, עקצוץ, אדמומיות, נפיחות – לעיתים הבעיה נפתרת עם התאמה נכונה של מדרסים ולעיתים היא מצריכה טיפול רפואי נוסף, למשל, במידה והפגיעה בכף הרגל היא סימפטום לבעיה רחבה יותר.

מהן הבעיות הנפוצות בכפות הרגליים וכיצד אפשר לנסות למנוע או לטפל בבעיות השונות? 

זהירות, ציפורן חודרנית
אם הבשר גדל מעל הציפורן או הציפורן צומחת פנימה יתכן שאתם סובלים ממצב של ציפורן חודרנית, מצב שמחייב לעיתים פרוצדורה כואבת לפתירתו. נעליים צרות, צמודות או לא איכותיות וגיזוז לא תקין של ציפורניים עשויים לגרום לציפורן חודרנית.
התופעה באה לידי ביטוי בכאבים, מוגלה, נפיחות או אדמומיות. לרוב אם ישנה ציפורן חודרנית יש לרחוץ את כפות הרגליים היטב, לשמור על ציפורניים יבשות, השרייה חמה ולבחון אם חל זיהום ויש צורך לטפל באנטיביוטיקה ובמקרים מסוימים גם על ניתוח להסרת הציפורן החודרנית. 

מה עושים עם שלפוחיות?

שלפוחיות בכפות הרגליים הן סיטואציה הנפוצה בעקבות הזעה, הליכות וריצות או נעילת נעליים שלא מתאימות. שלפוחיות אוצרות נוזלים בכפות הרגליים ועשויות להחמיר גם במצב של עמידה ממושכת. במקרים שונים ניתן למרוח משחות הרגעה או לחבוש תחבושות או לנקז את השלפוחית. במידה ומתפתח זיהום יתכן שיהיה צורך במשחה אנטיביוטית להחלמת השלפוחיות. 

מה הקשר בין דורבן לעקב?

דלקת בחלק התחתון של העקב מכונה גם דורבן בעקב, שיכול להיגרם בעקבות העמסה על הרצועות או בעיות כגון דלקת פרקים. כמו במקרים רבים של בעיות בכפות הרגליים גם נעילת נעליים לא מתאימות או לא איכותיות או ללא מדרסים שיכולים להקל על הזעזוע יכולים להוביל לדורבן בעקב כמו גם משקל גוף עודף.

על מנת לאבחן את הבעיה, יש לעבור צילום רנטגן והטיפול מבוסס לרוב על תרופות אנטי דלקתיות, מדרסים, נעליים אורטופדיות, קומפרסים קרים ולעיתים פיזיותרפיה ואפילו ניתוח.
חשוב להיות ערניים במיוחד לתסמינים כמו צמרמורות וחום גבוה או תחושת נמלול היכולות להעיד על החמרה במצב או הימצאותו או התפתחותו של זיהום. 

כיצד סוכר בדם משפיע על כפות הרגליים?

למחלת הסוכרת השלכות רבות כמו גם מצב של נוירופתיה סוכרתית – נזק לכפות הרגליים בעקבות מחלת הסוכרת. רמות סוכר גבוהות בדם עשויות לפגוע בעצבים בכפות הרגליים כשהחמרת הסוכרת כמו גם מחלות רקע והרגלים דוגמת עישון או אלכוהול יכולים להחמיר את הפגיעה.
חולי סוכרת צריכים להיות ערניים לתסמינים שעשויים לבשר על נוירופתיה סוכרתית ברגליים כמו עקצוץ, תחושת דקירה כמו של מחטים קטנות שננעצות בכפות הרגל או חוסר תחושה. חשוב לגשת לבדיקות תקופתיות על מנת לזהות ולאבחן את הבעיה ולמנוע את החמרתה היות ובעיה רפואית זו עלולה להוביל לסיבוכים כמו לסכנת קטיעה של כף הרגל.

יש להקפיד על שמירת רמות הסוכר בדם באמצעות תרופות ותוספים דוגמת חומצה אלפא ליפואית, שנחשבת לנוגד חמצון עוצמתי ויכולה לסייע בהפחתת הסימפטומים של נוירופתיה סוכרתית​. כמו כן, חשוב מאוד לדאוג להתאמה של נעליים ולהשתמש במדרסים וכן לבחון גם נעליים וגרביים לסוכרתיים. 

לסיכום – היו ערניים לבעיות ותחושות בכפות הרגליים – כאב שעשוי להיות מוקרן מכף הרגל למקומות נוספים בגוף או לצוץ בעקבות אי סדרים במערכת הבריאות כמו מחלת הסוכרת.
דאגו תמיד להתאמה מרבית לנעליים ואל תתפשרו על נעליים איכותיות ומדרסים שיתרמו להליכה וליציבה שלכם ויוכלו למנוע או להפחית תסמינים ובעיות בכפות הרגליים. 

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ