למה חשוב לבחור נעלי ריצה טובות?

שתף כתבה:

מדרסים למאמני כושר למניעת פציעות ספורט

כאשר מדובר על ריצה, בין אם למטרות אימון ובין אם במסגרת תחרות רשמית כמו מרתון, תחרות איירון מן או כל דבר אחר, חשוב להקפיד לבחור נעלי ריצה טובות. כעת נסקור בהרחבה את הסיבות המרכזיות שבחירת נעליים מתאימות לריצה זו פעולה חשובה ונספק לכם מספר טיפים לבחירה נכונה וחכמה של הנעל הבאה שלכם.

נעל ספורט טובה מונעת שברי מאמץ

אם במקרה עדיין לא נתקלתם במושג שברי מאמץ, דעו כי מדובר בסדקים זעירים אשר עשויים להיווצר במצבים שבהם ישנה פעולה שחוזרת על עצמה ומייצרת עומס יתר על העצם. בין אם מדובר על נעלי ריצה לנשים ובין אם מדובר על נעליים לגברים או ילדים, חשוב לבחור נעל שתתאים למבנה כף הרגל ותמנע את העומסים אשר יכולים להוביל לשבר המאמץ.

נעלי ספורט איכותיות תורמות ליציבה

נעלים איכותיות לריצה ולספורט יכולות לעזור ליציבות במהלך האימון או התחרות. נושא היציבות לא רק חשוב בהיבט של מניעת פציעות אלא מדובר בדבר חשוב גם מהבחינה של שיפור הביצועים. אומנם היציבות בריצה תלויה גם במשתנים נוספים כמו האופן שבו אנו מזיזים את הגוף כולו, אך אין ספק שכאשר הנעל נוחה ומתאימה לכף הרגל, נוכל ליהנות ובו זמנית לשפר את הביצועים שלנו.

יתרונות נוספים של נעלי ריצה מקצועיות

כאשר הנעל איכותית, נוכל לחזק את שרירי כף הרגל, נגדיל את טווח התנועה וכפי שהזכרנו קודם לכן, הרגליים והגוף שלנו ינועו בצורה טובה יותר. 

אז כיצד בוחרים את הנעל המתאימה?

הדבר הראשון ואולי החשוב מכולם הוא פשוט למדוד את הנעליים בזמן שאתם בחנות. הקפידו להשתמש בגרביים אשר איתם אתם מתכננים לרוץ בפועל. מבחינת המידה של הנעל, כדאי לבחור מידה שבה נותר רווח קטן בין הבוהן לבין הקצה של הנעל. זכרו, אם הנעל לא נוחה לכם בעת המדידה בחנות, היא ככל הנראה לא תהיה נוחה גם בהמשך ולכן לא כדאי להתפשר.

חשוב להתייעץ בחנות הנעליים על הדגם המתאים ולציין את המטרה שלשמה אתם קונים את הנעל – האם מדובר בהליכה או ריצה, האם אתם רצים על משטח אספלט או בשטח ומה התדירות שבה אתם יוצאים לרוץ. כמו כן, נדרש לקחת בחשבון גם את הגובה והמשקל של הלקוח, את מבנה כף הרגל שלו ופרמטרים נוספים.

בחירת מדרסים לנעלי ריצה

כאשר מדובר על בחירה של מדרסים בעבור נעלי ריצה, חשוב לוודא כי המדרס עשוי מחומרים טובים ואיכותיים אשר ישמשו כבולם זעזועים במהלך הריצה עצמה. במידה וזו הפעם הראשונה שאתם בוחרים מדרס לנעל הריצה שלכם, זכרו כי ייתכן שתחושו בתחילה אי נוחות ונדרש להתרגל אליהם ובמקרים רבים גם לבצע מספר שינויים ותיקונים במדרס לאחר תקופה שבה רצנו איתו.

זאת בדיוק הסיבה שלא מומלץ להזמין מדרסים לנעלי ריצה במועד אשר סמוך לתחרות חשובה וכדאי להתחיל בתהליך של הזמנת המדרס, ריצות ראשוניות איתו וסבב תיקונים והתאמות, מספר חודשים לפני התחרות עצמה. זכרו כי מדרסים לנעלי ריצה יכולים לסייע בשיפור אפקטיביות התנועה, איזון כף הרגל ומניעת כאבים ופציעות.

לסיכום, הבחירה של נעלי ריצה טובות, איכותיות ומקצועיות היא בחירה חשובה שיכולה למנוע שברי מאמץ ופציעות וגם להוביל בסופו של יום לשיפור היציבות שלכם וכמובן לשדרוג של הביצועים בזמן הריצה.

הקפידו למדוד את הנעל לפני הרכישה, שימו לב למידה של הנעל וספקו לנציגי חנות הספורט שממנה אתם רוכשים את הנעל כמה שיותר מידע ופרטים על אופי הריצה שלכם – ריצה קצרה או ריצה ארוכה, המקום (המשטח) בו אתם רצים, תדירות האימונים וגם הגובה והמשקל שלכם וזאת מאחר ופרמטרים אלו עשויים להשפיע על הנעל שתתאים לכם. 

 

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ