למה חשוב לשים לב כשבוחרים מדרסים

שתף כתבה:

מדרסים היא הדרך הטובה והמומלצת ביותר אורטופדית למניעת בעיות בכף הרגל, ואף מתרחבת להקלה על בעיות ברכיים ואפילו גב. אם בעבר קניית המדרס הייתה יחסית כללית, היום הסוד הגדול של המדרסים ויעילותם הוא ההתאמה האישית לכף הרגל. החל מספורטאים, ילדים, מבוגרים וכל אדם הנדרש לכך – המדרסים מותאמים הן לאדם והן לצורך, כך שבחירה טובה של מדרסים היא קריטית. 

למה חשוב לבחור מדרסים טובים ואיך בוחרים אותם?

כיום, פעילויות רבות שאנו עושים עלולות להזיק לכף הרגל. הליכה בנעליים לא מותאמות ולעתים אף פעולות ספורטיביות כמו ריצה עלולות לשחוק את כפות הרגליים ולהקרין כאב למקומות שונים באזור. 

מדרסים נוחים מעניקים תמיכה לקשת כף הרגל כאשר היא לא מסוגלת לתמוך בצורה טובה במשקל הגוף. על כן, המדרסים שאנו בוחרים צריכים להיות מותאמים בצורה המושלמת עבורנו – ממש כמו שבוחרים מכשירי שמיעה – גם אם היינו עם מדרסים קודמים שכבר לא מתאימים. אז איך עושים זאת ולמה חשוב לשים לב בעת בחירת מדרסים?

בחירת מדרסים נוחים לפי אופי השימוש

בסעיף זה חשוב להבחין בין שלושה סוגי מדרסים: מדרסי בסיס, מדרסי אלגנט ומדרסי ספורט. כל סוג מדרס מחולק לתת סוגים בתוכו, אך ההבנה של אופי השימוש היא הבסיסית בבחירת מדרסים ותאפשר להשתמש בהם בדרך הנכונה עבור הגוף. 

מדרסי בסיס, למשל, בנוי לרוב לרפידות של נעליים רגילות. הדגמים הקלאסיים בנויים מארבע שכבות עם בלימה בעקב ויכולות להיות מותאמות אישית לכל צורך וגיל. מדרסי האלגנט הם מדרסים ביומכניים שמתאימים בעיקר למי שכף הרגל שלו סובלת משחיקה או חוסר יציבות. לבסוף, מדרסי ספורט מאופיינים בדגמים רבים עם מספר שכבות משתנה המתאימים לספורטאים לפי אופי הפעולות המתבצעות.

סוג המדרסים 

חלוקה ראשונית של המדרסים מתבצעת על פי סוגם, ובהם 4 קטגוריות: 

  1. מדרסים רכים
  2. מדרסים קשיחים
  3. מדרסים ביומכניים
  4. רפידות

מדרסים רכים וקשיחים, בתור התחלה, מיוצרים בהתאמה אישית לכף הרגל. בחירתם צריכה להתבצע לפי מצב כף הרגל, הפעילות הנעשית ומיקום הכאבים. 

רפידות, לעומת זאת, מספקות שכבה יחסית קטנה אשר ממלאת את הרווח בין כף הרגל לנעל. מדרסים ביומכניים מתאימים לסובלים מבעיות מבניות.

בחירת סוג המדרסים היא מהחשובות בתהליך התאמתם. כאמור, בחירת מדרסים נוחים מתבצעת ממש כמו שבוחרים מכשירי שמיעה – ההתאמה צריכה להתבצע באופן מושלם לצורך כדי לתת פתרון והקלה. 

איך מתאימים לי את המדרסים? התאמה אישית באמצעות מחשב

עם התפתחות הטכנולוגיה, התפתחה גם התוכנה בה משתמשים לרוב להתאמת מדרסים בצורה הטובה ביותר. הליכונים מיוחדים, מחשבים וחיישנים מייצרים תמונה מלאה של כף הרגל – היכן ואיך מתפזר הלחץ והמשקל לאורך כף הרגל, זוויות הקרסול ומבנה קשת כף הרגל האחראיים כולם לכאבים וחוסר הנוחות הנלווים לנעליים או שחיקה של כף הרגל.

לכן, חשוב במיוחד לשים לב שאת המדרסים שנרכוש לבסוף יתאימו לנו בהתאמה אישית – תחילה, בהתייעצות עם אורתופד נבין את הצורך המדויק עבורנו ומה הפתרון שיקל עלינו. לאחר מכן, לפי אופן השימוש שלנו בנעליים ובמדרסים יתאימו עבורנו את המדרסים הנוחים ביותר שיקלו על הכאבים ויסייעו לנו ללכת.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ