נעלי עקב והלוקס ולגוס

שתף כתבה:

השם הלטיני הארוך והמורכב "הלוקס ולגוס" (בעברית "בוהן קלובה") מתאר, למעשה, בעיה אורתופדית נפוצה במיוחד בה הבוהן סוטה הצידה וגורמת לבלט גרמי (המכונה בוניון) בסמוך לבסיס הבוהן. בנסיבות הללו, הבוהן יוצרת לחץ מתמיד על האצבע הסמוכה ודוחקת אותה, כשלעתים עשוי העיוות להתקדם גם אל יתר האצבעות שבכף הרגל.

מרשת האורתופדיה פיט סטפ פרו, הנחשבת למרכז האורתופדי הגדול בישראל לבריאות כף הרגל, מסבירים שמעבר לפגם האסתטי, עלולה הבליטה להוביל לכאבים, לאי נוחות בהליכה, ובמקרים רבים אף להתקפים חוזרים ונשנים של דלקת. הסטטיסטיקות מראות שקרוב ל־16% מאוכלוסייתו של העולם המערבי סובלת מהלוקס ולגוס, רובן המכריע נשים, שנוטות ללקות בתופעה פי 8 יותר בהשוואה לגברים.

כשהגנטיקה והשיק הצרפתי נפגשים…

הסיבות להלוקס ולגוס מגוונות, כשהבולטת שבהן היא הגנטיקה, ולעתים קרובות ניתן לפגוש במשפחות שבהן התופעה עוברת בתורשה מאם לבת ולנכדה. עם זאת, ישנם גורמים שעשויים להאיץ את התפרצותה של התופעה כמו נעילת נעליים צרות והליכה בנעלי עקב, וזוהי גם הסיבה לכך שבמדינות כמו צרפת ואיטליה, שבהן נוהגות הנשים לנעול בקביעות נעלי עקב, שיעור התופעה קרוב ל-30% וגבוה בהרבה ממדינות שבהן נוהגות הנשים להתהלך בנעליים שטוחות ורחבות.

מפיט סטפ פרו מדגישים שבמידה ואין כאבים ולא מתפתח מצב דלקתי בעקבות הבוהן הקלובה, אזי כדאי מאוד להימנע מסכין המנתחים, שכן במקרים רבים עלולים להופיע לאחר הניתוח כאבים שלא היו קודם לכן, וזו בדיוק הסיבה לכך שהניתוח אינו כלול בסל הבריאות לצרכים אסתטיים, למעט מקרים שבהם מדובר בכאבים ודפורמציה שאינם מאפשרים הליכה תקינה.

הפתרון החדשני והאפקטיבי ביותר לתופעת הבוהן הקלובה

מרשת האורתופדיה פיט סטפ פרו מציינים שישנם כיום בשוק מגוון אביזרים שעשויים להקל משמעותית על הכאב ואי הנוחות הנגרמים מהלוקס ולגוס ואף למנוע מלכתחילה את הבעיה, בהם מפריד אצבעות מסיליקון, סד לילה, מדרסים ייעודיים, נעליים מותאמות אישית.

מפריד אצבעות מסיליקון הנו, למעשה, כרית מגן שטוחה ומרופדת שנועדה לחצוץ בין הבוהן לבין האצבע הסמוכה, למנוע חיכוך ושפשוף בין הנעל לדופן הבוהן ולשפר את מנח הבוהן. מומלץ להסתייע באביזר עם גרב לאורך כל היום לצורך השמירה על יציבותו.

סד לילה נחשב לפתרון חדשני, אפקטיבי וייחודי המותאם פרטנית לכף הרגל וניתן לחבישה בקלות בעזרת רצועות סקוץ. הסד מייצב את הבוהן, מותח ומיישר אותה בחזרה כלפי חוץ באמצעות שידרה מתכתית, זאת במטרה למנוע מהבוהן את המשך הסטייה כלפי פנים.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ