על יציבה ועל יציבות

שתף כתבה:

על יציבה ועל יציבות

יציבה נכונה היא נושא מדובר רבות, בשל חסרונו הגדול בחיים של רובנו.  היעדר יציבה נכונה מוביל לחסור יציבות פיזית, כאבים במקומות שונים בגוף, ובעיות רפואיות כרוניות כמו עקמת, קשיים במערכת הנשימה, כאבי ראש, עייפות תמידית ועוד. מומחי האורתופדיה של מכון פיט סטפ פרו, רשת המרכזים האורתופדים המובילה בישראל, מסבירים על חשיבותה של היציבה הנכונה ועל הדרכים לשפר את היציבה שלנו.

מהי יציבות נכונה

יציבות נכונה היא החזקה נכונה של הגוף, כך שכל איבר נמצא במקומו, בתנוחה הנכונה. לא משנה אם אנחנו שוכבים, יושבים, עומדים, הולכים או רצים, היציבות הנכונה היא המנגנון המוודא שעל כל שריר מופעלת מידת הלחץ הנמוכה ביותר האפשרית.

להימנע מבעיות רפואיות

יציבות הגוף תלויה לחלוטין ביציבה שלו. כאשר ישנה בעיה ביציבה הגוף מאבד את יציבותו ומתחיל להפעיל מנגנוני "פיצוי" כדי לשמור על היציבות. כתוצאה מכך, נוצרים עומסים לא בריאים במקומות מסוימים, ומערכות גוף רבות עלולות להיפגע. מערכת השלד, כמובן, היא אחת מהמערכות הראשונות להיפגע. עקמת , לדוגמא, היא אחת הפגיעות הנפוצות בשל יציבה לא נכונה, יחד עם פריצות דיסק ועוד. בנוסף , ישנן בעיות שונות שללא אבחנה אורתופדית מקצועית לא נדע לעולם שהן קשורות ליציבה הלקויה. בין הבעיות האלה ניתן למנות כאבי ראש כרוניים, עייפות תמידית,ֱ בעיות נשימה ועוד.

חוסר אנרגיה

אחת הבעיות המפתיעות ביותר העשויות להיות קשורות ליציבה לקויה היא חוסר אנרגיה. ההסבר לכך הוא פשוט – כאשר אנו לא מיוצבים כהלכה, האיברים שלנו צריכים להשתמש ביותר אנרגיה כדי לאפשר לגוף לפעול, ולכן אנו מתעייפים יותר מהר.

אז מה עושים?
כדי לשפר יציבות ויציבה ניתן לעשות מספר דברים:

  • ניתן לשפר את היציבה ולחזק את הגוף על ידי התעמלות מותאמת כמו פלדנקרייז לדוגמא.
  • מדרסים אורתופדים מותאמים אישית הם אחד הפתרונות הטובים ביותר לשיפור היציבה, בהתאם לבעיה.
  • חגורת גב היא פתרון עבור אנשים שסובלים מכאבי גב כרוניים ובעיות גב שונות במטרה ליישר את הגב.

התאמת מדרסים במקביל להתעמלות מחזקת ומונעת התדרדרות היא השילוב הטוב ביותר לטיפול בבעית יציבה ויציבות, אך יש להתאים טיפול לכל אחד באופן אישי.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ