פציעות ריצה נפוצות ודרכי טיפול

שתף כתבה:

יציבות לקויה והשפעתה על הבריאות

פעילות גופנית היא הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות לגוף שלכם, ויש שיאמרו אפילו למצבכם הנפשי והחברתי. כל זה נכון, עד הרגע שבו שאתם פוגשים לראשונה במושג "פציעות ספורט".

אל חשש, פציעות כאלה הן שכיחות למדי גם אצל ספורטאים ואצנים מקצועיים וגם אצל חובבנים, ולרוב ניתן להתאושש מהן אם לא למנוע אותן לחלוטין בעזרת טכניקה נכונה והתאמה של רמת הקושי של האימון למתאמן. אז איך מונעים שין ספלינט, מטפלים בכאבים בגיד אכילס, או מקלים על כאבי ברכיים? קבלו את המדריך המלא לפציעות הריצה הנפוצות ביותר.

כאבי ברכיים

כאשר אצנים מתלוננים על כאבי ברכיים, הבעיה נובעת בדרך כלל מ-ITBS (Iliotibial Band Friction Syndrome). מדובר בחיכוך לא נעים שמתבצע בעת פעולה הריצה על רצועה עבה וחשובה שמחברת בין חלקה החיצוני של הירך לבין הברך בצידה החיצוני. כאשר התנועה הזו חוזרת על עצמה שוב ושוב תחת המשקל הכבד של תנועת הריצה, היא עלולה להפוך לרגישה לכל מגע ואפילו לספוג נזק. הבעיה שכיחה אצל מי שסובל מ-"רגלי X" – כלומר בעלי רגליים שבהן הברכיים נוטות מעט יותר מדי אחת לעבר השנייה – וגם אצל בעלי גמישות יתר, חולשה בירך או באגן, ואצל אצנים שקיים הבדל בין אורכי הרגליים שלהם.

ניתן למנוע את הבעיה בעזרת חיזוק שרירי האגן והירך, וגם על ידי מתיחה ועיסוי של הרצועה המדוברת. אם הגעתם למצב של כאבים בצידה החיצוני של הברך, מומלץ לנוח ולפנות במהרה למטפל מוסמך לפני שהבעיה תחמיר.

שין ספלינט

אחת הפציעות הנפוצות ביותר בקרב אצנים. מופיעה תחילה בתור כאב עמום באזור עצם השוק, בנקודה שבה נפגשים שרירי השוק. הבעיה נוטה להמשיך ולהידרדר בהדרגה, ולאחר הכאב הראשוני תתפתח באזור דלקת שעלולה להחמיר ללא טיפול ולהפוך אפילו לשבר.

שין ספלינט אופייני לאצנים מתחילים או כאלו שחוזרים לרוץ אחרי הפסקה ממושכת, והוא לרוב סימן שעליכם להפחית את קושי האימון שלכם ולבנות את חוזקן של הרגליים בסבלנות ובהדרגה. בנוסף, תמיכה נכונה היא קריטית למניעת שין ספלינט: רכישת נעליים תומכות, עדיף בהתאמה אישית, או אפילו תומך קרסול וכף רגל.

שבר מאמץ

שבר או סדק דק שמופיע בעצמות הרגליים שסופגות את מרבית הזעזועים בריצה: השוק, הקרסול, ואפילו עצמות המסרק של כף הרגל. בניגוד למרבית פציעות הספורט, כאן הפחתת עומס לא תעזור לכם אלא יש צורך במנוחה של ממש כדי לאפשר לעצמות להתאושש ולהחלים. נראה שלא תהיה לכם ברירה אלא לתפוס איזו ספה ולצפות קצת יותר בטלוויזיה, או לכל הפחות לעבור לספורט בעל אימפקט נמוך יותר כמו שחיה, במקום הריצה.

כאבים בגיד אכילס

כאבים בגיד המחבר בין שרירי השוק לעצם העקב (גיד אכילס) יכולים להיגרם מדלקת באזור. זו לרוב תוצאה של הצטברות מיקרו-פציעות בגיד לאורך זמן בשל העומס הרב והתנועה הרפטטיבית של הריצה.

פציעה זו קשורה לרוב להעלאת עומס ורמת קושי מהירה מדי, ולכן ברגע שמתחילים להרגיש כאבים בצידה האחורי של כף הרגל יש להוריד מיד את דרגת העצימות או הקושי של האימון. מטפל מקצועי יעזור לכם למתוח ולחזק את האזור כדי שהבעיה לא תהפוך לכרונית.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ