בעיות אורטופדיה – גורמים, מניעה וטיפול

שתף כתבה:

בעיות אורטופדיה – גורמים, מניעה וטיפול

איך לטפל בבעיות אורטופדיה בצורה נכונה

אורטופדיה היא ענף ברפואה המתעסק בפגיעות שונות של מערכת העצמות ומערכת השרירים של גופינו. הפגיעות יכולות להתבטא כמחלות שונות, כדלקות, כזיהומים, כליקויים במבנה, כשברים, כנקעים או כטראומות. האורטופדיה היא אחד מתחומי הרפואה העסוקים ביותר, שכן אנשים רבים סובלים מבעיות אורטופדיות שונות.

הגורמים לפגיעות או לבעיות האורטופדיות הם מגוונים, חלקם נמצאים בשליטתנו וחלקם מוכתבים לנו על ידי פגם מולד, למשל, או מחלה. את הגורמים הנמצאים בשליטה שלנו נוכל בנקל לנטרל על ידי פעולות מנע.

שינוי הרגלים כפעולת מנע

כפי שציינו, אורטופדיה עוסקת בכל הקשור למערכת העצמות והשרירים. כך תנועות הגוף שלנו, צורת ההליכה שלנו, צורת העמידה שלנו ואף צורת הישיבה שלנו ישפיעו רבות על מערכות אלה. ספורטאים, למשל, חשופים לפגיעות אורטופדיות רבות, עקב התנועתיות המרובה שיש בעיסוקם, המלווה לעיתים בתנועות לא נכונות הפוגעות בגוף.

נשים חושפות עצמן לבעיות אורטופדיות עם ההליכה על עקבים גבוהים או נעלים הפוגעות ביציבה. שינה על כריות מוגבהות יכולה לפגוע בשרירים ובחוליות הצוואר. ישיבה ממושכת מול מחשב יכולה לפגוע בגב, והקלדה מרובה עלולה לפגוע בפרקי כפות הידיים.

כל הסיבות הללו, ועוד רבות אחרות, יכולות בקלות להתפוגג עם שינוי הרגלים פשוט, ואימוץ דרך חיים הבריאה יותר לגופינו.

בעיות מוכתבות

מן הצד השני, ישנן בעיות אורטופדיות שאין בידינו למנוע, אך בהחלט ניתן לטפל בהן. פגמים מולדים, כגון: עקמת בעמוד השדרה יכולה להוביל לכאבי גב. פלטפוס בכף הרגל (כף רגל שטוחה ללא קשת), יכול לגרור יציבה והליכה לא נכונים. הייפוס בכף הרגל (כף רגל קמורה) גם כן גורר יציבה והליכה לא נכונים וכן חוסר איזון בחלוקת משקל הגוף בין כל חלקי כף הרגל.

אורטופדיה – הכי מומחים שיש

אורטופדיה – הכי מומחים שיש בעיות אורטופדיה מכל סוג שהוא יכולות בקלות להיפתר על ידי טיפול נכון. בשלב הראשון מומלץ לגשת לרופא מומחה לבדיקה ודיאגנוזה, מבלי לדחות את הביקור.

ככל שהזמן עובר ללא הטיפול הנדרש, הבעיה עלולה להגיע לכדי החרפה משמעותית. בשלב הבא יתאים הרופא .

את הטיפול הנכון לבעיה שאובחנה. במרכז האורטופדי לבריאות כף הרגל המוביל בישראל, פיט סטפ פרו, תוכלו למצוא את טובי המומחים באורטופדיה, המתמחים במציאת פתרונות לכל הבעיות.

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ