מה ההבדל בין מדרסים אורתופדיים למדרסים אחרים ?

שתף כתבה:

מדרסים בהתאמה אישית לאיכות חיים

בשנים האחרונות שומעים יותר ויותר את הביטוי מדרסים אורתופדיים, ולרבים לא ברור מה ההבדל ביניהם לבין מדרסים אחרים, ומדוע זה חשוב כל כך.

מומחי חברת  Fit Step Pro, רשת המכונים האורתופדיים המובילה בישראל, מסבירים.

מדרסים ורפידות

בעצם, המילה מדרסים מתייחסת תמיד למדרסים אורתופדיים, ואילו מה שאנו קוראים לו מדרסים הוא בעצם רפידות שונות, מהסוג שנמכר כמוצר גנרי, ללא התאמה אישית.

מראש החלו לקרוא לרפידות מדרסים כדי לגרום לאנשים לקנות אותן,ולכן לא הייתה ברירה, כביכול, אלא לשנות את שמם של המדרסים למדרסים אורתופדיים, כדי למנוע בלבול ולהדגיש שלא מדובר באותו מוצר.

מה ההבדל ?

ובכן, ההבדל בין שני המוצרים הוא גדול. כדי להצליח לתמוך בכף הרגל, וכתוצאה מכך בגוף כולו, בצורה טובה ונכונה, המדרס צריך להיות מותאם לאדם באופן אישי, ולכל כף רגל בנפרד, כיוון שאף אחד מאיתנו אינו סימטרי.

הרפידות, שאנו קוראים להן מדרסים בטעות, נמכרות בפארמים ובמקומות אחרים, ומיוצרות באופן תעשייתי ואחיד, ולמעשה אינן מעניקות לגוף שום סוג של תמיכה, בוודאי לא תמיכה אורתופדית.

מה צריך להיות במדרסים ?

תפקידם של המדרסים, כאמור, הוא לשפר את התמיכה של כף הרגל בגוף, ועל ידי כך למנוע בעיות שונות שעלולות לנסוע מיציבה לא טובה, כמו כאבי ברכיים, בעיות בעמוד השדרה, פריצות דיסק, ואפילו כאבי ראש שעשויים לנבוע מבעיות בצוואר ובעיות באיברים פנימיים שנלחצים בצורה לא טבעית כתוצאה מהיציבה הלא נכונה.

כדי שהמדרסים יוכלו לעשות זאת יש לבצע התאמה מדויקת של המדרס לכף הרגל. שום "מדרס" שלא הותאם לכף הרגל באופן מדויק אינו יכול להעניק לה את התמיכה הראויה, ואפילו עשוי לגרום לנזק.

יתרונות השימוש במדרסים אורתופדיים

תפקידם של מדרסים אורתופדיים הוא גדול. להלן החשובים שבהם:

  • בלימת זעזועים והקטנת ה"מכות" שמקבל עמוד השדרה בכל דריכה.
  • תמיכה ביציבה הנכונה של הגוף כדי למנוע בעיות שעשויות להתפתח או כדי להקל ולתקן נזקים כרוניים שנוצרו בעקבות יציבה לא טובה במשך שנים
  • נטרול כאבים בכפות הרגליים כתוצאה מדורבן, פלטפוס ובעיות אחרות
  • שיפור ביכולת האחיזה של כף הרגל בקרקע והקטנת הסיכון לנפילות.
  • תמיכה ב"כפות רגליים סוכרתיות".

מאמרים מומלצים

img

טיפול טבעי לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם אחד מסוגי הכאב הנפוצים ביותר בעולם, המשפיעים על כ-80% מהמבוגרים בשלב מסוים בחייהם כאבי גב הם בעיה נפוצה שאנשים חווים וזה יכול להיגרם ממספר גורמים כמו פציעה...

img

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג

כאבי כתפיים נפוצים לאחר אימון קיקבוקסינג כאבי כתף הם תלונה נפוצה בקרב אלו שמשתתפים באימוני קיקבוקסינג. סוג זה של כאב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כגון טכניקה לא נכונה,...

img

טיפול טבעי לדורבן בכף הרגל

מה זה דורבן ברגל?תוכן עניינים1 מה זה דורבן ברגל?2 גורמים לדורבן בכף3 אבחון דורבן ברגל4 אפשרויות טיפול5 מתי לפנות לרופא6 חלופות לניתוח/טיפול7 מספר אפשרויות לטיפול טבעי...

תמיד זמינים בוואסאפ
מלאו פרטים ונחזור בהקדם



    ?יש שאלות

    השאירו מספר טלפון ונציג שלנו יחזור אליכם

    חייגו עכשיו פנייה בווטסאפ